Dagligdagen

Dagligdagen på Bennebovej 12 tager udgangspunkt i at skabe så struktureret en hverdag som muligt, derfor arbejdes der med en stor grad af forudsigelighed…

En ganske almindelig dag på Bennebovej 12 følger nogenlunde denne rytme:

​Ca. kl. 07.00: Børnene vækkes af sovevagten.
​Børnene klæder sig på og reder seng.
Morgentoilette
​D​er spises morgenmad i køkkenet.
​Efter morgenmad sætter børnene det brugte service i opvaskemaskinen.
Børnene børster tænder og gør sig klar til at cykle eller blive kørt i skole.​

Ca. kl. 8.00: Børnene starter skole på Kasernevej eller andet skole/uddannelsestilbud..

Ca. kl. 14.00: Børnene har fri, – kommer hjem fra skole afhængigt af Understøttende undervisning.
​Børnene har herefter hyggetid / alenetid på værelserne i ca. en halv time. Det er individuelt om børnene har brug for at slappe af, høre musik, læse, lege, rydde værelse op, ordne vasketøj mv.

​Ca. kl. 15.00: Vi spiser allesammen frugt, brød o.lign. og planlægger resten af dagen/aftenen. Der laves lektier, køres til fritidsaktiviteter udenfor huset eller evt. indkøb. Alle børn har fritidsaktiviteter i løbet af ugen, og eventuelt et fritidsarbejdearbejde.

Ca. kl. 17.30-18.00: Aftensmad.
Børnene deltager i madlavningen og har “faste” maddage ugentligt.
Børnene sætter selv deres brugte service i opvaskemaskinen.
Børnene smører selv deres madpakker.
​​
Ca. kl. 19-​19.30: Badning / Aftenhygge.
De yngste børn går i bad, og gør klar til aftenhygge. ​Der serveres lidt aftensnack og evt. lidt vand at drikke. Nogle får læst godnathistorie, andre ser tv, spiller Ipad eller andre spil.


Ca. 20.00: Aftentoilette for de mindste / Sengetid for de mindste.
De yngste børn børster tænder og gør klar til at sige godnat og puttes af en voksen. De ligger i sengen og hører evt. musik eller læser.

​De større børn bader enten senere på aftenen eller om morgenen efter aftale med de voksne. De ældste ser tv, spiller ps3, bordtennis eller nyder blot freden uden de yngre børn

Ca. 21.30-22.00: Sengetid for de ældste.
​På værelset kl. 22.